Thursday, May 24, 2007

想家

好想念在家的日子, 要什么都有。虽然已有好长一段日子在外求学, 服兵役,或是搞活动,家,永远都是最好的。

说实在的,从未想过要到外国求学。从小的愿望,就是要踏入本地最好的马大。如今能够在澳洲求学,真是人身的一大福气。感谢所有人为我的付出。

最近,总是会谈到宗教课题。从小就是佛教徒的我,觉得我的心开始有些动摇,开始觉得我与佛学善知识有了一段距离。好想念在佛学会的那一段日子。带着一颗虔诚,清净的心学佛。感谢森美兰马口马来西亚佛教支会给我的一切美好回忆,也感恩吉华佛学会给我的认同与知识。虽然我好像退出了您们的行列,但我的心永远与您们同在。但愿菩提心不退。师父门,我会记得您们的教诲,希望我能更精进地学佛。好想再听到您们称呼我的法名,圆鸣。

佛教三毒,贪,嗔,痴都慢慢地发生在我的身上。保佑我早日脱离三毒,从回修行的馗道。

近日,好多爱情的问题出现。不是说我有没在谈恋爱,而是听到这个分手,那个出现问题。爱情到底是什么东西?越来越多的女生都要有钱的,帅的男生,往往就是这些观念搞得爱情失去了它的价值与定义。听到好多的高手名言,有如:

拍多几次拖,你才会找到正真能跟你走到最后的。
陪你走到最后的,往往不是你最爱的。
有些女生跟你在一起,她会跟你说: 我的身体是你的,但你永远拿不到我的心。

好深哦!

又再熬夜了,已是1.33分。多3小时,历史将会从演。Liverpool vs AC Milan, 全球瞩目,非看不可。这场UEFA决赛后,足球世界将会告一段落,刚好可以专心读书了!

阿弥陀佛,与您共精进。

13 Comments:

Blogger t.v. said...

圆鸣,要好好学道哦,哈哈!我也很久没有沐浴于佛光中了。其实无论我们身在何处,都应该要一心向道,知道吗?嘻嘻...

12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lao Min:

Wanlaueh, so geng...
Ya, anyway, wil try to maintain my stability here, no Buddhist Society here, no temple here, no buddhist activity here, sigh, sian.

Watever, buddha is in my heart, so i wil make sure i wil remember all HIS teaching.

Lao Nai

12:43 AM  
Blogger kyh said...

do ur best! He'll show u the way! ;)

4:25 AM  
Blogger t.v. said...

"He'll show u the way" sounds more christian lo, haha, that's how my christian frens usually speak to me. No offence ya kyh^^

Lao nai, go buy a buddhist kitab to study larh, haha...

4:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

别逃避,认真面对所有问题,包括爱情。好好保护自己,别让三毒侵蚀。加油,我们都为你打气。人生就是面对问题然后解决它。
加油,阿弥陀佛

3:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

kyh: no worrries...i wil do my best. u too...gv me the answer for the convert stuff.......

lao min: kitab? wah, kitab is not enough, must apply it in life too...somemore kitab sometimes need si fu help.....but thanks for your suggestion.....ei, my fren said the latin u din mention tablet form, cause paracetamol available in various form...

anonymous: err. who r u??? anyway, you are right, face the problem and solve it is always better than avoiding it. I wil try to find back myself soon....

4:23 PM  
Blogger t.v. said...

Hehe, here I am again^^

Look for the kitab which is self-explanatory then.

I did mention tablet, let's revise again, haha:
"Ft. panadol tab. ii box. m. stat"
'tab.' is the latin for 'tablet'.

Take care, ciao~

5:12 PM  
Blogger kyh said...

i think the anonymous is priscillia gua...

@the voyageur:

haha! i knew someone is gonna bring up that issue! and no, i'm not a christian, so this verse is up to u guys to decipher and apply onto urselves. if u're a christian, take the He as Lord; likewise, if u're a Buddhist, take He as Buddha. ;)

8:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

lao min and kyh:

u two actually can become friends, coz 2 of you also the same, can stay the whole night without feeling sleepy, geng.

4:20 AM  
Blogger kyh said...

haha...i only feel sleepy in the afternoon! :P

btw, why did u sign in anonymously? use ur blogger ID la! confuse ppl only!

4:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

kyh:

Paiseh, didn't put my name at the end. aiyo, internet expensive mah, dun wan spend too much Mb on signing in, here 500Mb quota almost RM 60, siao meh.

Nai

3:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

wa,我看到你写'动摇'着两个字,
还以为你要改教叻!lolz

之前还以为你发生什么事,
原来是这些。

还好我中学时期已经开始住在宿舍,
来到澳洲就没什么,不会超想家的那种。

anyway, gambatte chin.

2:53 PM  
Blogger Pingping said...

我也来了!大家好!希望吉华佛学会茁壮成长!

8:39 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home